تبلیغات نارستان

تبلیغات نارستان

روش ­های مختلف تبلیغات

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ

روش ­های مختلف تبلیغات

تبلیغات به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده است، و به معنای واقعی کلمه هزاران راه و روش برای تبلیغات و انتقال پیام به مصرف کننده وجود دارد.
اینترنت خود به تنهایی بسیاری از این موارد را فراهم می­کند:ویدیو­های تبلیغاتی، وب­سایت­ها و اتاق­های گفتگو و ...

دراینجا مثال­هایی از روش­هایی که شما برای کسب و کار خود نیازخواهید داشت را بررسی می­کنیم.

 

1-تبلیغات آنلاین(دیجیتال)

اگرشما یک تبلیغ را از طریق اینترنت مشاهده کنید،آن تبیلغ در دسته تبلیغات آنلاین قرار دارد.

درحقیقت، درهمین سایت هم تبلیغاتی وجود دارد ویک راه تبلیغات دیجیتال قرار دادن آگهی در سایت­های محبوب است.دو روش تبلیغ آنلاین:

Google adword به کمپانی­ها اجازه می­دهد که یک محل برای آگهی خود در موتور­جستجو انتخاب کنند.با استفاده از کلمات کلیدی و جستجوهایی معمول و مرتبط، اگهی شما نمایش داده می­شود.

به ­عنوان مثال شرکتی که بیمه را تبلیغ می­کند در هر جستجوی مرتبط با بیمه نمایش داده می­شود و در ازای هر کلیک برروی آن، به گوگل مبلغی را پرداخت می­کند.

Google adsense به وب­سایت ها این اجازه را داده است که برای هر کمپانی دیگری تبلیغ کرده و کسب درآمد کنند.گوگل تبلیغات را در سایت ها قرار داده و کلیک و ترافیک سایت را متعادل می­کند.

 

2-تبلیغات تلفن ­همراه

استفاده از ابزار­های الکترونیکی متصل به اینترنت مانند تلفن­همراه، تبلت­ها و کتاب­خوان­ها یک راه دیگر تبلیغات است که برپایه شبکه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره می­باشد.

این روش بسیار شبیه تبلیغات آنلاین است و درواقع زیر­مجموعه آن است.

 

3-تبلیغات چاپی

امروزه تبلیغات دیجیتال و مدرن جایی برای تبلیغات سنتی و چاپی نگذاشته­اند ولی یک نقطه مثبت این است که درست زمانی که همه درحال استفاده از تبلیغاتمدرن هستند، به روش سنتی بازگردید و متفاوت باشید.

تبلیغات چاپی خود شامل چندین دسته بندی می­شود:

الف)تبلیغات دوره­­ای:اگر تبلیغ در یک مجله، روزنامه و یا هرچیزی است که به طور دوره­ای دیده

می­شود، آن تبلیغ یک تبلیغ دوره­ای محسوب می­شود.برای مدت­ها تبلیغات چاپی از اهمیت بالایی برخوردار بوده­اند.زیرا رسیدن به صفحه اصلی یک مجله محبوب که میلیون­ها نفر آن­را می­بینند کار سختی بوده­است.

ب)بروشور­ها، جزوه­ها وآگهی های فروشی:گرچه بسیاری از این رسانه­ها را می­توان درصفحات روزنامه ها و مجلات قرار داد،به عنوان یک نهاد جداگانه شناخته می­شوند.به این دلیل که احتمال بیشتری دارد یک بروشور در یک جلسه دیده شود تا یک مجله یا روزنامه.

پ)تبلیغات ایمیل مستقیم:هریک از روش­هایی که در بالا ذکر شد می­توانند به طور مستقیم به مصرف کننده ارسال شوند.پیش آمده است که این تکنیک به طور اشتباه و توسط افراد مبتدی استفاده شده است و به عنوان ایمیل های ناخواسته و هرز حذف شده اند.در نتیجه اگر ایمیل مستقیم خلاقانه و هوشمند استفاده شوند می­تواند راهکاری بسیار عالی برای تعامل با مشتری باشد.

 

4-تبلیغات چریکی

تبلیغات یا بازاریابی چریکی درطول 20 سال گذشته برجسته شده­اند.

در این روش مشتری را به نوعی تعامل و مشارکت دعوت می­کنند.گفته شده است که دراین روش مکان و زمان بسیار حایز اهمیت بوده و نیازمند توجه هستند.

یکی دیگر از نکته­های این روش خلاقیت و منحصر به فرد بودن است به طوری که شما را از بقیه جدا کند.

 

5-تبلیغات تلویزیونی

شکل­گیری ارتباطات گسترده­ای ازجمله تلویزیون و رادیو باعث ایجاد یک منبع جدید برای تبلیغات شده است باعث دیده شدن آگهی توسط میلیون­ها بیننده می­شود.یکی از معروف­ترین برنامه ها دراین زمینه super bowl می­باشد.

 

6-تبلیغات محیطی

به عنوان تبلیغات خارج از خانه out of home))هم شناخته می­شود و شامل هرگونه تبلیغات است که شما بیرون از محیط خانه با آن مواجه می­شوید.این روش شامل انواع بیلبورد­ها و تراکت­ها می­شود.

 

7-تبلیغات خدمات­ عمومی

برخلاف تبلیغات سنتی، این روش بیشتر هدف آموزش و اطلاع رسانی را نشانه گرفته است و در درجات بعدی هدف فروش را برعهده دارد.این تکنیک بیشتر به صورت آنلاین رواج دارد ولی همچنان توسط تلویزیون هم تبلیغ می­شود.

 

8-تبلیغات نمایش­ محصول

مستقیم ترین روشی که می­توانید یک محصول یا کالا را معرفی کنید.ساخت فیلم یا عکس تبلیغاتی و حتی استفاده از افراد معروف و شناخته شده برای دیده شدن محصول شما.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی