تبلیغات نارستان

تبلیغات نارستان

13 تکنیک رایج در تبلیغات

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۴۴ ب.ظ

تکنیک­های تبلیغاتی

امروزه هر کمپانی برای دادن اطلاعات محصول خود به مشتریان، افزایش فروش، به دست آوردن ارزش بازار و کسب شهرت در صنعت نیازمند تبلیغات است.

هرکسب وکار برای تبلیغ محصول خود پول زیادی را صرف می ­کند، 

اما پول صرف شده زمانی به موفقیت می­ انجامد که روش ­های درست و تخصصی به کارگرفته شوند.

بنابراین اینجا برخی ازتکنیک ­های رایج برای رسیدن به نتیجه دلخواه را بررسی می­کنیم.

1-درخواست عاطفی

این تکنیک با دوعامل: نیازهای مشتریان و عامل ترس همراه است.

برخی نیاز­ها:

  • نیاز به چیز­های جدید
  • نیاز به پذیرش
  • نیاز به نادیده گرفته نشدن
  • نیاز به امنیت
  • نیاز به تغییر چیز­های قدیمی

برخی ترس­ها:

  • ترس از مرگ
  • ترس از تصادف
  • ترس از پیرشدن
  • ترس از بیمارشدن

13 تکنیک رایج در تبلیغات

2-ارائه دادن محصول

این روش شامل دادن نمونه محصول به صورت رایگان به مشتری است.

این مورد در رویداد­ها و نمایشگاه ­های تجاری برای جلب توجه مخاطبان انجام می­شود.

3-متقاعد کردن

این روش شامل متقاعد کردن مشتریان برای پیوستن به گروهی است که محصول را خریداری کرده­ اند.

برای مثال اگهی شامپویی که می­گوید 70 درصد زنان از محصول ما استفاده کرده و راضی بوده ­اند، شما چطور؟

4-حقایق و آمار

در اینجا تبلیغ­ کنندگان از اعداد، مدارک و آمار­های حقیقی استفاده کرده تا برتری محصول خود را نشان دهند.

برای مثال: جرم­ گیری که 99/99% باکتری­ ها را از بین می­برد.

13 تکنیک رایج در تبلیغات

5-آگهی ­های ناتمام

در اینجا تبلیغ ­کننده فقط با کلام قصد دارد برتری محصول را ثابت کند اما به اندازه رقیب صحبت نکرده و تا حد امکان کوتاه و مختصر صحبت می کند.

6-واژه ­های شگفت ­انگیز

این تکنیک قصد ندارد شما را برتر نشان دهد اما خوب بودن شما را هم انکار نمی­کند.

برای مثال شامپوی ضد ریزش مو که نشان می دهد تنها ریزش مو متوقف شده است نه اینکه ریزش مو کاهش یافته است.

7-تاییدیه

تبلیغ­ کننده با استفاده از یک فرد مشهور و شناخته شده برای تبلیغ محصول خود این تاییدیه را می­گیرد.

چون این فرد از محصول من استفاده کرده است در نتیجه محصول من بی­ عیب و نقص است.

8-تکمیل مشتریان

اینجا با استفاده از کلمات انگیزشی و تلقین حس ارزشمندی به مشتری، محصول مشتریان خود را افزایش می دهد. مثلا گفتن اینکه تو ارزشش رو داری.

9-خانواده ایده ­آل و بچه­ های ایده ­آل

این تکنیک به این شکل عمل می­کند که نشان می­ دهد خانواده­ای که از این محصول استفاده می­کند بهتر و شادتر از بقیه است.

معمولا در این آگهی­ ها یک خانه مرتب و مجهز نشان داده می ­شود و کودکان مودب و بسیار شاد هستند.

10-میهن ­پرستی

اینجا با تلیقن اینکه شما با استفاده از این محصول چگونه به کشور خود خدمت کرده­ اید شما را وادار به خرید محصول می­کنند.

گاهی تعدادی کمپانی با تشکیل یک آگهی این ادعا را می­کنند که اگر شما این محصول را خریداری کنید، تعدادی کودک به مدرسه می­روند.

13 تکنیک رایج در تبلیغات

11-پرسش از مشتریان

با طرح سوالاتی از مشتریان می­توان بازخورد آن­ها را درباره محصول بررسی کرد. این کار در کنار رفع نقاط ضعف محصول، خود نوعی تبلیغ برای محصول است.

12-اشانتیون

با خرید یک پیراهن، یک عدد رایگان دریافت کنید. این جمله­ ای است که بارها شما را به خرید یک محصول ترغیب می­کند.

13-تبلیغات جایگزین

این تکنیک به طور کلی برای کمپانی­ هایی است که نمی­توانند به طور مستقیم محصول خود را تبلیغ کنند.

بهترین مثال این تکنیک، تبلیغات مشروبات الکلی است. این آگهی ها هیچ­وقت نوشیدن مشروبات واقعی را نشان نمی­دهند بلکه معمولا فرد درحال نوشیدن آب است.

دراینجا ما به برخی تکنیک ­های پرکاربرد اشاره کردیم که با استفاده درست از هرکدام این روش ­ها می­توانید به نتیجه مطلوبی برسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی