تبلیغات نارستان

تبلیغات نارستان

نکاتی جالب برای طراحی پوستر تبلیغاتی

يكشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶ ق.ظ

نکاتی جالب برای طراحی پوستر تبلیغاتی

پوسترچیست؟

پوستر یک رسانه بصری ساده است که با اطلاعات ضروری که در مورد یک محصول ارائه می کند با بیان رویدادها در موضوعات مختلف که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می شود با مخاطب ارتباط موثری برقرار می نماید و باید ابعادش به گونه ای باشد که از فاصله ای نسبتا کوتاه دیده شود. طراحی پوستر یکی از جذاب ترین راه ها برای ارسال یک پیغام است. همه طراحان گرافیک تا به الان حتما یک بار پوستر یا برگه آگهی چه برای خودشان چه برای مشتریانشان طراحی کرده اند. طراحی پوستر با ایده پردازی طراح آغاز می شود و تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.

اولین پوسترها برروی چوب طراحی می شدند و تاریخ شروع و ابداع پوستر به اواخر قرن نوزده میلادی در انگلستان باز می گردد. یک طراحی می تواند با نگاه به یک صفحه سفید و تخیل پردازی برای طرح پوستر الهام بگیرد. در عین حال اگر او با نحوه شروع طراحی پوستر آشنا نباشد هیچ منبع الهام بخشی نمی تواند کمک کند. می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید که بتواند شما را به اهداف‌تان برساند؟ پس با ما همراه باشید.

کافه رستوران Brucciani

آگهی کافه رستوران Brucciani برای سرویس اینترنت بیسیم رایگان خود

المان های تشکیل دهنده پوستر

تمامی المان های به کار رفته در پوستر، می توانند در قالب یک عکس استفاده شوند. عکس های به کار رفته در پوسترها به دو گونه می باشند

عکاسی صنعتی:

که در این نوع عکس خود کالا یا خدمات موضوع عکس می باشد. به این تصاویر، تصاویر مستقیم می گویند.

عکس های تبلیغاتی:

که در این نوع عکس ها المان یا تصویری به طور غیر مستقیم موضوع و هدف از پوستر را القا می نماید. به این تصاویر، تصاویر غیر مستقیم می گویند.

عکاسی تبلیغاتی

 

المان های طراحی پوستر

طراحی های گرافیکی از سه المان ثابت: رنگ و فونت و فرم تشکیل می شوند. پوستر نیز از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمی باشد.

رنگ ها

از آنجا که پوسترها وسیله تبلیغات هستند، انتخاب رنگها می تواند در اثربخشی آن یا موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد. بهتر است بیش از سه رنگ مهم و اصلی، در طرح شما چشم نوازی نکند. یعنی پوستر شما بر پایه سه رنگ که درجه اهمیت آنها نیز با هم یکسان نیست، طراحی شود. بهتر است از میان این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد.

استفاده از رنگ های زیاد، به جز موارد خاص، حس شلوغی و درهمی را منتقل می کند و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت. بهتر است بدانید رنگ های گرم به دلیل تاثیری که بروی بیوشیمی بدن می گذارد (افزایش هیجان و ضربان نبض) در پوسترهای خوراکی بیشترین استفاده را دارند و رنگ های سرد به دلیل تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم، احساس آرامش و اطمینان را به بیننده منتقل کرده و شاید مثلا در پوسترهای تبلیغاتی سازمان های بیمه و یا بانک ها و … کاربرد و اثر بخشی بیشتری داشته باشند. توجه به رنگ بندی پوستر اهمیت زیادی دارد. برای تکمیل رنگ بندی ها از تخیلات و قوه تصور خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ ها

فرم ها

فرم ها، همان اشکال و نمادهای بکار رفته در تصاویر پوسترها می باشد که هرچه خلاقانه و تصویرسازی شده باشد در نظر، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. فرم ها نیز مانند رنگ ها دارای مفاهیم بصری متفاوت هستند و در انتخاب آنها در تبلیغات باید دقت فراوانی کرد. مثلا خطوط شکسته در صنایع سنگین استفاده بیشتری می شود (مانند صنایع خودروسازی) و خطوط منحنی در صنایع و خدمات یا تولیدات ملایم تر (مثلا صنایع غذایی یا تولیدات اسباب بازی ) بیشتر استفاده می گردد.

چهره های اوباما و بن لادن در یک سیما

آگهی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح، بیست و یکم سپتامبر 2012 (چهره های اوباما و بن لادن در یک سیما)

فونت ها

فونت: فونت ها نیز مانند سایر المانهای پوستر با دقت انتخاب می شود و با هدف و موضوع پوستر باید متناسب استفاده شوند. پر واضح است در پوستر یک رویداد تاریخی، استفاده از فونت های مخصوص همان زمان جالب تر و مناسب تر می باشد، یا بهتر است در پوستر یک رویداد یا تولید محصول کودکانه، از فونت های کودکانه یا فانتزی استفاده گردد. هر خلاقیتی که می توانید بر روی فونت ها و نوشته اعمال کنید تا نوشته های پوستر شما شبیه کتاب داستان نباشد!

از فونت هایی عجیب و غریب استفاده نکنید چون باعث رمز گونه شدن پوستر می شوند. برای مثال فونت sans-serif یک فونت مناسب برای عنوان است. از بکار بردن فونت های مختلف در طرح پوستر خودداری کنید. یک فونت ماسب در یک پوستر باعث متوقف کردن عابر و جلب توجه او برای خواندن مطالب آن می شود. نکته ای که به آن اشاره شده اصل اولیه طراحی یک پوستر خوب و مطلوب است.

پوستر فیلم هری پاتر

نکاتی در طراحی پوستر

همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نمی باشد. گاهی زیبایی در سادگی خلاصه می شود و باید به سادگی بیشتر فکر کنید. زیرا مفاهیم بصری در تصاویر ساده تر، زودتر و سریعتر، راحت تر و مستقیم تر منتقل می شوند و همیشه تاثیر گذاری در انتقال سریع مفهوم می باشد. چون پوستر یک وسیله تبلیغاتی است بنابراین پیام آن نباید مبهم باشد و برداشت های متفاوتی از آن شود. پوستر باید به گونه طراحی و چاپ شود که قابلیت نصب را داشته باشد.

منابع را از کلیات انتخاب کنید.

اگر قرار است به‌طور مثال برای یک فیلم سینمایی پوستری را طراحی کنید، یک المان مهم از آن فیلم که سوژه اصلی آن است را بردارید و روی همان کار کنید. در این شرایط منبع شما برای طراحی پوسترتان همان فیلم است. بیش از حد سراغ جزییات نروید. کلیت کار برای‌ تان مهم باشد.

پوستر فیلم مونلایت

ترتیب اطلاعاتی که باید در پوستر قرار گیرد را مشخص کنید.

پوستر را با ارائه قسمتی از اطلاعات ضروری و مهم شروع کنید، و به دنبال آن اطلاعاتی که به نسبت از درجه اهمیت پایین تری هستند را قرار دهید. قرار دادن اطلاعات با این ترتیب باعث می شود چشم بیننده هر قسمت را پس از دیگری دنبال کند تا به انتهای مطالب برسد.

ایده را پیدا کنید.

یک ایده خوب برای یک پوستر را پیدا کنید. اگر این کار را انجام دادید در نیمه راه طراحی یک پوستر بسیار خوب هستید. همیشه این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که «همیشه در پشت یک پوستر خوب یک پیام و یک ایده خوب وجود دارد».

به بیان دیگر پیش از آنکه طراحی یک پوستر را شروع کنید اول از ذهنیت خود و اینکه ایده مناسبی برای آن پوستر دارید، اطمینان حاصل کنید. طراحان نباید فقط به زیبایی‌شناسی طرح خود بیندیشند بلکه باید به مفهومی که قرار است منتقل کنند و نقاط تاثیرگذار در ذهن مخاطب هم فکر کرده باشند.

آگهی کلاه ایمنی Lazer

آگهی کلاه ایمنی Lazer

توجه کردن

شما در ابتدا باید در مورد عکس ها و یا طرح های گرافیکی که قصد استفاده از آنها را دارید تصمیم گیری کنید. برخی از طراحان ترجیح می دهند از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنند، که حتی گاهی باعث تخریب تخیلات و تصورات آنها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشته اند می شود.

برخی دیگر سعی می کنند از فضاهای باز زیاد برای ایجاد یک محیط تاثیر گذار استفاده کرده و مطلب را در یک قسمت محدود متمرکز کنند. پس به نکات ریز توجه کنید.

  • پوستر را ساده و خلاصه طراحی کنید.

شما ایده های خود را بواسطه رنگ ها و عناصر گرافیکی و متن به تصویر می کشید، اما به یاد دشته باشید که بکار بردن حجم زیادی از متن در پوستر اصلا ایده خوبی نیست. هیچ کس نمی خواهد بایستد و مدت وقت خود را صرف خواندن مطالب یک پوستر کند.شما می توانید یک آدرس اینترنتی برای کاربرانی و مخاطبانی که به دنبال جزییات هستند در پوستر قرار دهید.

آگهی خمیردندان سفیدکننده Pepsodent

آگهی خمیردندان سفیدکننده Pepsodent (دندونا انقدر سفید شدن که زبون مجبور شده عینک اسکی بزنه)

  • کاری کنید تا از مسافت طولانی هم تاثیر گذار باشد.

هدف یک پوستر اینست که بطور کلی یک اتفاق و رویداد را ببه دیگران اطلاع دهد. پس اطلاعات مهم درون این پوستر باید کاملا از راه دور قابل خوانش  باشد تا نظر مردم را به خود جذب کند... هنگامی که بحث طراحی پوستر می شود شما باید به سه نوع متن در سه سطح اهمیتی مختلف که معمولا در پوستر درج می شوند، دقت کنید.

عنوان: عنوان بزرگترین و اصلی ترین المان متن در طراحی پوستر است. جزئیات: چی، کی و کجا؟ در سطح دوم پوستر باید جواب این سوال را داد. چه اطلاعاتی باید به مخاطب منتقل شود؟ پوستر شما چه چیزی از آنها می خواهد؟ اطلاعات را بصورت مختصر بیان کنید. نوشته های ریز زیر پوستر: این بخش کاملا خودش را توضیح می دهد. به خوبی در پوسترهایی که فیلم ها را معرفی می کنند، دیده می شود. حاوی هر اطلاعاتی که طراح فکر می کند نیاز است به پوستر اضافه شود، است. برای آنها از سایز های کوچک استفاده کنید و از مسیر بقیه قسمت های طراحی دور نگهشان دارید.

پوسترهای تبلیغاتی شرکت های خارجی درباره ماه رمضان

پوسترهای تبلیغاتی شرکت های خارجی درباره ماه رمضان

  • از یک تصویر غالب استفاده کنید.

چه شما یک عکس، یک تصویر یا متن را انتخاب کنید، یک عکس غالب و در پس زمینه اهمیت بالایی دارد. و این عکس مانند متن باید قابل دیدن از فاصله دور باشد. وقتی که پوستری را طراحی می کنید خوب در مورد، یک تصویر بسته از چهره یا المان، تصویر سازی از یک موضوع، یک صحنه مشترک با یک نقطه کانونی،  تایپوگرافی های جدید، آن فکر کنید. هنگامی که شما تصویر مورد نیاز را انتخاب کردید در مورد المان هایی که لایه سازی می شود، نیز دقت بخرج دهید. نوشته ها و عکس ها باید باهم کنتراست داشته باشند تا بطور مستقل بتوان آن ها  را دید و خواند.

 

پوستر فیلم GHOST PROTOCOL

  • کنتراست پوستر را بالا ببرید.

شما تنها باید بر روی اولین نگاه مخاطب برای جلب کردن توجه او حساب باز کنید. کنتراست بالا بین المان ها می تواند برای اینکار به شما کمک کند. از مجموعه رنگ های یکنواخت و کمرنگ دوری کنید و به رنگ های شاد و پررنگ بهای بیشتری بدهید. در مورد یک پس زمینه رنگی هم، فکر کنید. اکثر اوقات طراحان پوستر تنها با پس زمینه های سفید شروع می کنند. منتها اگر چاپگرتان به شما اجازه می دهد، از رنگ های تند که کل صفحه را پوشانده است در پوسترتان استفاده کنید تا در مقابل مابقی طراحی ها مدت زمان بیشتری به خاطر سپرده شود.

پوستر اینمیشن MOANA

  • اندازه و موقعیت قرارگیری پوستر را در نظر بگیرید.

توجه به اینکه پوستر در کجا قرار می گیرد اهمیت فراوانی دارد. این مساله بر چند چیز تاثیر می گذارد، از جمله اندازه پوستر و نسبت ابعاد، میزان درهم برهمی اطراف پوستر و ... اینکه پوستر و طراحی آن، در کجا قرار است مسیر خود را ادامه دهد به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتری برای طراحی زیبا و مناسب داشته باشید. نه تنها کنتراست بصری اهمیت بالایی در طراحی شما دارد، بلکه بسیار مهم است که فاکتور های خارجی را نیز برای این طراحی در نظر بگیرید. اینگونه به آن فکر کنید: اگر پوستر قرار است بر روی دیواری سبز رنگ نصب شود شما احتمالا ترجیح خواهید داد تا از رنگ های متضاد آن برای طراحی استفاده کنید تا پوستر با محیط ترکیب نشود.

پوستر تبلیغاتی

ابعاد متفاوتی  از آن را طراحی کنید.

درحالی که طراحی پوستر در درجه اول پروژه ایست که به چاپ ختم می شود، ابتدا یک ورژن کوچک آن را که می توان در جاهای دیگر از آن ها استفاده کرد، تهیه کنید. یکی از اصول اولیه ی بازاریابی را بخاطر بیاورید، یک شخص باید ۲۰ بار در معرض یک المان بصری قرار بگیرد تا آن را به خاطر بسپارد. ورژن های مختلفی از پوستر می تواند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

  • یک سایز کوچک آن، که بتوان در صفحات اجتماعی استفاده کرد، آماده کنید.
  • یک ورژن از آن در اندازه یک برگه یا یک کارت طراحی کنید تا دست به دست شود.
  • ورژن پوستر برای قرار دادن آن در وب سایت را فراموش نکنید.
  • و یک ورژن را برای ارسال با ایمیل نیز، آماده کنید.

 

طراحی پوستر تبلیغاتی

 

از فضای زیاد در طراحی پوستر استفاده کنید.

در طراحی پوستر بهتر است، از فاصله گذاری های اغراق شده بین المان ها استفاده کنید. در ابتدا شاید این کار بیشتر خنده دار به نظر برسد ولی حقیقت این است که فاصله زیاد بین المان ها باعث بالا رفتن اثر دیده شدن المان ها می شود و میزان خوانده شدن را در فاصله طولانی بهتر می کند.

تعدادی از مکان هایی که وجود فاصله باید در آنها رعایت شود:

  • بین هر کلمه: فاصله کم بین کلمات باعث مات شدن نوشته ها در فاصله زیاد می شود.
  • بین خطوط نوشته ها
  • در حدود داخلی حاشیه های پوستر
  • مابین المان ها از انواع محتلف مانند عکس ها و متون
  • اطراف مهمترین المان طراحی چه چیزی را می خواهید مردم اول از همه ببینند.

 

استفاده از Call to Action

هدف از هر پوستر این است که به مردم خبری را ارائه دهد. بیشتر آنها افراد را به کاری دعوت می کنند،  مانند یک کنسرت یا فیلم یا دیگر رویدادها. در این حالت استفاده از روش Call To Action یا عنوان کردن اطلاعات تماس ضروری است. وقتی شما بفهمید که کاربران با دیدن این پوستر باید چه بکنند، سپس شما به خوبی می فهمید چگونه از Call of Action استفاده کنید. ( بعضی از طراحان دوست دارند تا از کد QR استفاده کنند تا کاربران را برای گرفتن اطلاعات تشویق کنند؛ تنها زمانی از این روش استفاده کنید که در بازار کار شما معمول باشد و مخاطبان پوستر با این روش آشنایی داشته باشند.)

طراحی پوستر روز جهانی محیط زیست

تصاویر پوستر را در ذهن بیننده به اثبات برسانید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طراحی پوستر تبلیغاتی یاد بگیرید این است که مهارت ایجاد تعادل در ترکیبات تصاویر خود را به دست آورید و بتوانید تصور کنید که وقتی مخاطب به تصویری که ساخته‌اید نگاه می‌کند چشمانش چگونه روی این تصویر می‌چرخد. این شیوه به شما کمک می‌کند بتوانید سبک کاری خود را به دست آورید و آن را در ذهن دیگران به اثبات برسانید و در ادامه سعی کنید داستانی را که سعی دارید در این تصویر بیان کنید.

طراحی پوستر تبلیغاتی

معجزه تایپوگرافی در طراحی پوستر

طراحی پوستر یکی از موقعیت هایی است که شما می توانید جسارت به خرج داده و از تایپوگرافی های زیبا استفاده کنید. بسیاری از پوسترهای زیبایی، که تا الان طراحی شده اند ترکیبی از نوشته ها و رنگ هستند بدون حضور هیچ عکس یا تصویری. ده نوع فونت را در یک طراحی نمی شود به کار برد. ولی با بولد کردن، بزرگ کردن،  پهن تر کردن نوشته ها سعی کنید تجربه کسب کنید. از نوشته هایی استفاده کنید که با حس و حال رویداد متناسب باشد و این حس و حال را از این طریق به دیگران منتقل کنید. هرچند در ابتدا بنظر سخت می رسد، اما با تمرین کردن می توانید توانایی خود را در این روش تقویت کنید.

معجزه تایپوگرافی

از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید اما در بیان جزییات هم سرسخت باشید.

طراحان در حین طراحی پوستر، لذت فراوانی می برند. در حالیکه مسائل زیادی موجود است، که باید به آن ها توجه کنید، ولی در عین حال می توانید قوانین را بشکنید و کمی شیطنت کرده و طراحی های جدیدی را تولید کنید. در این کار مهم‌ترین نکته آن است که بتوانید توجه خود را بر جزییات بالا ببرید. «جیسوس پرودنسیو» در این باره می‌گوید: «من پیش از هر چیز خود را یک طراح گرافیک می‌دانم و بیش از هر چیز روی فونت‌ها در پوستر کار می‌کنم. اگر پوسترهای تبلیغاتی سریالی طراحی می‌کنید حتما به ثابت بودن فونت آنها دقت کنید. البته در این شرایط بهتر است برای بیان اطلاعات جزئی‌تر پوسترتان از فونت‌های متضاد استفاده کنید و فقط عنوان اصلی را با فونت ثابت نگاه دارید. علاوه بر این رنگ پس‌زمینه هم از جزییات بسیار مهم است که باید به آن دقت کنید چراکه حس طراح نسبت به موضوع را به مخاطب القا می‌کند».پس به سراغ آن بروید. آنچه از تکنیک و مهارت را که همیشه می خواستید امتحان کنید و موقعیت آن نبوده است را در آن پیاده کنید. تخیل خودتان را ورزش دهید تا طراحی ای جدید و تازه تولید کنید. هدف از پوستر جلب توجه از فاصله طولانی است؛ پس خلاق باشید!

طراحی پوستر

در چاپ خلاقیت خرج کنید.

وابسته به محلی که نصب می شود و مخاطبان پوسترتان، استفاده از یک نوع تکنیک چاپ جالب می تواند، تاثیرگذارتر باشد. شما می توانید روی کاغذ عملیات های زیادی انجام دهید که در حالت دیجیتال امکان پذیر نیست. طراحی پوستر یکی از زمان هایی است که شما می توانید چاپ برجسته، استفاده از فولی ها یا استفاده از لایه های UV  را امتحان کنید. بسیاری از این تکنیک ها برای پروژه ها و یا رویداد های با سطوح پرستیژی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از تکنیک های پرینت معمولا هزینه بیشتری نیاز دارد. پس مطمئن شوید از این لحاظ مشکلی پیدا نکنید.

چاپ پوستر تبلیغاتی

نتیجه گیری

در این عصر که طراحی بیشتر حول وب سایت ها و نرم افزار ها می گردد،  هنر در طراحی پوستر در جایگاه دوم قرار دارد. طراحی پوستر می تواند جذاب باشد و به شما کمک کند تا خودتان را در طراحی تقویت کنید. پوسترها می توانند در روش های مختلفی تقریبا برای هر پروژه مورد استفاده قرار بگیرند. آنها فرم  مناسبی برای پیشرفت هستند و می توانند به شما بخوبی کمک کنند تا پیغام مشتری یا، حرفه، شخصی را به دیگران نمایش دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی